Maserati Forum banner
101 - 120 of 181 Posts
Discussion starter · #103 ·
Het is dezelfde versnellingsbak, maar ik heb het hydraulische pakket volledig vervangen. Ik wilde gewoon de hele versnellingsbak vervangen, maar na ontvangst van degene die ik had gekocht, ontdekte ik dat het inderdaad een F1-bak was, maar dan voor een Quattroporte uit 2005, niet voor een Spyder of Coupe. Ze zijn identiek en moeilijk te herkennen, behalve waar de koppelbuis aan de voorkant van de versnellingsbak is gemonteerd. Het heeft ook andere montagehardware, maar dat kan allemaal worden verwijderd. De Quattroporte heeft een andere koppelbuisflens en een kleinere spieas. Omdat ik de nieuwe versnellingsbak niet wilde splitsen en de as wilde vervangen, heb ik het hydraulische pakket verwijderd, dat was wat ik nodig had, mijn versnellingsbak was in orde. Het kon me eigenlijk niet schelen, want ik kwam er qua prijs voor de set als een bandiet vanaf.

Ik geloof eerlijk gezegd dat de actuator die ik had kapot was, dit werd bevestigd door de persoon naar wie ik hem had gestuurd. Bovendien, met wat je zag met het vliegwiel, PP en de koppeling. Ik denk dat het een dubbel probleem was.

Kortom, de versnellingsbak is hetzelfde, ik heb het hele hydraulische pakket eraf gehaald en het vervangen zonder het hydraulische systeem te splitsen. Dus ik heb twee actuatoren. Eén actuator zit op de auto, de andere heb ik naar een persoon gestuurd die ik echt vertrouw om te zien of hij met een toverstafje kan zwaaien en het kan repareren. Daarnaast heb ik een nieuwe Quattroporte-versnellingsbak die eruitziet alsof hij van de fabrieksvloer komt. Ik heb nog niet besloten wat ik ermee ga doen. Salontafel misschien? Het is niet zo aantrekkelijk als de motor, maar ik heb hem nu. Hier zijn een paar foto's:

Image

(Oude versnellingsbak en hydraulisch pakket minus de actuator/reservoir. Ik heb de actuator verwijderd om hem op te sturen, daarom ontbreekt hij op de foto.)
Image

(Oud hydraulisch pakket, je kunt zien dat alle sensoren en alles er als één eenheid uitkomen)

Image

(Quattroporte versnellingsbak met hydraulisch pakket)

Image

(Oude versnellingsbak na reiniging en vervangen hydraulisch pakket)​

Goed gedaan, Craig! Toen ik alle onderdelen zag, de liefde en zorg die je erin hebt gestoken, je begrip ervan, wist ik dat je het kon. Toch heb ik mijn vingers gekruist. Ik kan niet wachten om het te zien draaien. Ook je kleurencombinaties zijn uniek, ik weet zeker dat onze vrienden op het forum graag wat foto's zouden zien.

Discussion starter · #105 ·
Mensen, heel erg bedankt voor de aanmoediging! Het is een interessante reis geweest. Ik heb volgende week een afspraak met Steve bij de Aston Martin-dealer. Ironisch genoeg had hij het met me gehad over een andere Mas die vergelijkbare problemen had als de mijne en die voor onderhoud kwam. Je zult nooit raden wat het probleem was? Ingestorte vingers op de PP! Ik lachte en zei hem dat het erop leek dat het probleem in ieder geval bij een van de auto's weer terugkwam! @Nishan, het was geweldig om tijd met jou en je vrouw door te brengen tijdens het diner. Ik ben blij dat je het leuk vond om alle onderdelen van de Maserati door te spitten toen ik ze eruit had gehaald. Ik heb je nog een PB gestuurd omdat het erop lijkt dat het bericht dat je me stuurde met je e-mailadres ergens is verdwenen. Ik wilde je een kopie sturen van het technische servicebulletin van Maserati dat ik heb over het piepen dat je hebt bij het optrekken. Normaal gesproken zou ik zeker voor het pilotlager of het druklager hebben gestemd, maar ik denk dat het lager van de koppelingsas wel eens de oorzaak zou kunnen zijn. Laat me daarnaast weten of je een kopie van de servicehandleiding voor je auto wilt. Ik zal die ook in de Dropbox-link plaatsen. Nogmaals, het was fijn om met je te zitten en een drankje te drinken. :thumbsup:

Discussion starter · #106 ·
Een beetje off-topic zoals gevraagd door Nishan

Ik wilde gewoon wat foto's hier in de zon van de Spyder plaatsen. Ik weet dat het een beetje off-topic is en ik wil het topic niet een andere kant op sturen, maar Nishan is een echte Gentleman en ik dacht dat ik ze hier zou toevoegen voor een persoon die ik heb ontmoet en respecteer.

Dus hier zijn de foto's die jullie je waarschijnlijk al herinneren in de schaduw:
Image

Image

Op de bovenstaande foto's kun je echt niet zien dat de auto drie verschillende kleuren PPG-verf heeft. De deurgrepen, de raamlijst, de spiegels en de cabriokap zijn eigenlijk PPG zwart met een parelmoerlaag. De auto zelf heeft een andere kleur PPG-verf met dezelfde PPG-parelmoerlaag om de kleuren eruit te laten zien alsof ze opzettelijk zo zijn geschilderd. De velgen zijn een PPG helder metallic zilver, maar ik heb de parelmoerlaag ervan weggelaten. Uiteindelijk besloot ik na lang beraad, toen het klaar was, om de voor- en achter GS-bumpers te behouden (ik realiseer me dat de voorspoiler van een facelift komt, ik heb hem van Larry gekocht omdat de GS-bumper met de ventilatieopeningen op de spoiler aan iemand anders was verkocht) geschilderd met de lichtere variant tint van verf die ze hadden, omdat de PPG-winkel de verf niet correct voor me had gemengd, hij heeft ook dezelfde parel. Ik had een jongere kerel met wie ik op sportmotoren rijd, gevraagd om de bumpers de lichtere tint te houden, omdat het de nieuwe rage is, en benadrukte dat de bumpers waren toegevoegd. De parkeersensoren aan de achterkant van de auto hebben de werkelijke kleur van de rest van de auto. Ik heb nog twee pints voorgemengd van de carrosseriekleur van de auto en de PPG 2021 blanke lak als ik besluit om de bumpers aan te passen aan de juiste variant tint. Hoe dan ook, zoals per uw verzoek Nishan,

Image

Image

Image

Image

De onderstaande foto's zijn de enige die ik heb om echt op de auto neer te kijken om de varianttint van de kleur te zien die de bumper een andere kleur geeft in de zon. Mijn vrouw op de foto hieronder houdt echt van de auto. Ik zou een andere foto hebben gebruikt, maar ik heb er geen waar je een beetje op de voorbumper van de auto in de zon kunt kijken. Die halo's gloeien nog steeds met fel zonlicht!
Image

Image
Hier is de auto in Georgia toen ik hem van Florida naar huis reed, ik denk dat het niet compleet zou zijn zonder je een foto van de auto te laten zien:
Image

Ja, er werden vier codes weergegeven: P0806 koppelingspositiesensor die was opgeslagen in de ECU, P1710 koppelingspositiesensor, P1770 inschakeling met verkeerde selectie en P1772 inschakeling van tegengestelde versnelling, de laatste drie waren opgeslagen in de TCU waarbij de laatste code een permanente fout was

De codes zijn gewist en zijn niet teruggekomen, er is een zelfstudie uitgevoerd maar deze mislukte halverwege waardoor het CC-lampje aanging, de versnellingskeuzewaarden die terugkwamen lagen nergens in de buurt van de min en max. De F1-pomp is al eerder vervangen en de circuitdruk was 45,80 bar, ik vermoed dat de actuator ontlucht en opnieuw gecentreerd moet worden, of mogelijk vervangen.
Nogmaals bedankt Craig voor de waardevolle post! Je post gaf me de moed om het systeem te verwijderen om alleen de F1-sensor te vervangen. Maar nu heb ik een probleem zoals Vincere....zelfstudie mislukt en cc-lampje gaat aan. Ik had onlangs een nieuwe pomp en een nieuwe koppeling 13K mijl geleden. Meet de koppeling en deze was 5,71 mm. Ik ben verbijsterd!

Discussion starter · #109 ·
Nogmaals bedankt Craig voor de waardevolle post! Je post gaf me de moed om het systeem te verwijderen om alleen de F1-sensor te vervangen. Maar nu heb ik een probleem zoals Vincere.... zelfleren mislukt en het cc-lampje ging branden. Ik had onlangs een nieuwe pomp en een nieuwe koppeling 13K mijl geleden. Meet de koppeling en het was 5,71 mm. Ik ben verbijsterd!
Wat zijn de codes die tevoorschijn kwamen bij het scannen? Als uw CC-lampje brandt, pikt een sensor zeker iets op dat niet in orde is.

Het grappige is dat er geen code is! Het zou naar R gaan, dan naar 1 en 2, dan stopt het met het versnellingsbaklampje dat aangaat! Ik heb net de F1-sensor geïnstalleerd die ik uit het VK heb gehaald. Mijn vriend en ik hebben het gedaan na het lezen van je inspirerende berichten! Ga zo door.

Geen code op SD3? Of heb je het gewoon over OBD-codes?

Discussion starter · #112 · (Edited)
+1.....als het CC-lampje brandt, moet er een intern opgeslagen bericht zijn over het systeem dat het heeft uitgeschakeld. Dave heeft gelijk, ik heb er niet over nagedacht. U sluit de machine aan op het SD3/Leonardo-systeem om de code op te halen, correct? Het is niet zomaar een OBD 2-codescanner, zoals voor het lezen van diagnosecodes van de ecu van de auto? Dit is specifiek voor Maserati-auto's. Heeft u bovendien uw hydraulische systeem ontlucht? U heeft het hydraulische systeem losgekoppeld om bij die F1-sensor te komen, het moet allemaal ontlucht worden. Zo niet, dan zit er lucht in de hydraulische leidingen achter de snelkoppeling.

Discussion starter · #114 ·
Dus de auto deed dit oorspronkelijk, R, 1e en 2e, wat u ertoe aanzette alleen de F1-sensor te vervangen? Maar doet de auto dit nu nog steeds? Ik ben een beetje de weg kwijt, neem me mee door hoe u dit probleem hebt gediagnosticeerd als alleen een F1-sensorprobleem en niet iets anders zonder dat u diagnostische codes had die u deze kant op leidden.

Mijn auto is van 2002 met 58.000 mijl. Het CC-lampje ging steeds vaker branden en de motor viel uit. Ik wist dat er iets mis was. Ik bracht hem naar mijn vriend die een garage heeft en het Leonardo-systeem. Hij kon geen fout of code ophalen. Hij zei dat de F1-sensor defect moest zijn, dus ik bestelde er een. Voorheen gaf hij een onjuiste waarde aan dat de koppeling 110% was, dus we vermoedden de sensor al voordat er iets gebeurde. Op een dag bij het stoplicht kon de auto niet vooruit of achteruit, toen besloot ik de F1-sensor te vervangen. Na de vervanging krijgt de Leonardo soms signaalwaarden en soms helemaal niets. Als dat wel het geval is, zouden we hem in zelflerend zetten en zou hij naar R gaan, dan 1e, 2e versnelling en dan stoppen, waarbij het CC-lampje herhaaldelijk aanging! Dat is waar ik ben... verbijsterd. Het Leonardo-systeem kan worden geprogrammeerd om het systeem te ontluchten, wat ik als volgende ga doen.

Discussion starter · #116 ·
Oké, dat is logisch, zeker met die symptomen zou het je die kant op leiden. Ik weet dat de F1-sensor soms geen code achterlaat als hij defect is, maar met een constant lampje ben ik echt verbaasd dat er niets terugkomt, om nog maar te zwijgen van het feit dat de waarden onregelmatig zijn. Wat zagen de koppeling en de PP er bovendien uit toen je de belhuizing uit elkaar haalde? Ik begrijp dat je de koppelingsplaat waarschijnlijk niet hebt verwijderd, maar heb je gecontroleerd of een van de PP-vingers iets meer naar binnen was geduwd dan de andere? De symptomen die je hebt, kunnen hier ook op wijzen, tenminste de versnellingskeuze. Ja, als je een 02' hebt, dan moet je de hydraulische leidingen op de belhuizing wel uit elkaar hebben gehaald om het druklager te verwijderen en bij de sensor te komen. Hoe je achteruit, 1-2 kunt krijgen, is een mysterie voor mij, want effectief hebben al die leidingen nu lucht in zich als je ze niet hebt ontlucht. Het kostte me ongeveer 20 minuten met een vacuüm ontluchter om de lucht alleen al uit de belhuizing te verwijderen, en eerlijk gezegd weet ik niet eens zeker of ik het niet vanuit het Leo-systeem moet doen als ik het vrijdag naar de Aston Martin-dealer breng. Tot nu toe is er, voor zover ik heb gelezen, geen andere manier om het systeem te ontluchten. Ik heb dit geprobeerd omdat ik wilde zien of een vacuüm ontluchter de lucht succesvol uit het systeem kon verwijderen, zoals hij dat met remmen doet, dat deel was experimenteel. In jouw situatie zou ik proberen het met de Leo te ontluchten. en laat ons weten wat er gebeurt.

Ik wou dat ik een handleiding had. Ik heb alleen de snelkoppelslang losgekoppeld en mijn maat heeft de belhuizing eruit gehaald en verder niets om de F1-sensor te verwijderen. We hebben ook een reservesensor met langere draad van een quattroporte en proberen de sensor te vervangen en de draad uit de belhuizing te laten lopen om te zien of de nieuwe sensor defect is, nadat we het systeem hebben ontlucht. Is er een site met uitleg over hoe het hele systeem te ontluchten?

Discussion starter · #119 · (Edited)
Ja, dat klopt Larry. Dat komt uit de servicehandleiding. Hopelijk kun je de foto's zien. Stuur me je e-mailadres per PM en ik stuur je een link om de servicehandleiding voor de Coupe en Spyder te downloaden.
Stephen, ik begrijp niet hoe hij de F1-sensor heeft verwijderd zonder de hydraulische leidingen naar het druklager te splitsen als je dezelfde opstelling hebt als ik. De nieuwere auto's hebben een sterbasis-huls achter het druklager en je kunt bij de bouten van de sensor komen zonder volledige demontage. Ik denk dat dat nu niet ter zake doet.
Als wat je zegt waar is, dan is het ontluchtingsprobleem waarschijnlijk niet waar je mee worstelt, en natuurlijk is het nu logisch hoe je het in die andere versnellingen kunt krijgen.
Ik kan me voorstellen dat de sensor hier deel uitmaakt van de diagnose, maar omdat de auto je geen andere informatie geeft, ben ik bezorgd. Als je maar af en toe een signaal leest, vraag ik me af of dit ook de reden is dat je geen informatie krijgt over waarom het CC-lampje constant brandt? Als de sensor nog steeds defect was, geloof ik niet dat je zou kunnen schakelen tussen R, 1 en 2, maar geen van de andere hogere versnellingen. Het is heel goed mogelijk dat er hier meer aan de hand is dan alleen die F1-sensor. Nogmaals, heb je de vingers op de PP gecontroleerd toen je hem uit elkaar haalde, ik wou echt dat we de koppeling ook konden zien, 58K is dat op de originele koppeling? Dat is kilometers correct, niet mijlen? Dus iets meer dan 36.000 mijl. Wanneer is de koppeling voor het laatst vervangen? Ik ga je echter vertellen dat het erg moeilijk is om dit online te diagnosticeren, zo niet onmogelijk. Ik zal zo veel helpen als ik kan.

Ik heb de vingers van de PP niet gecontroleerd. Geschiedenis van de koppeling.....12K dealer vervangen met nieuwe koppeling op garantie......Rond 41K mijl Eddie Rodriguez verving de koppeling, niet omdat het absoluut nodig was, maar het was aan het sterven en ik wilde niet vast komen te zitten. Geen sensor of iets anders werd vervangen......58K mijl koppeling gaat niet naar 1e of R. we hadden het op de zelfontluchting, met pulsen die door de snelkoppelleiding gingen, maar wisten niet de ontluchter bij de belhuizing te openen, dat zullen we als volgende proberen. We hebben de sensor vervangen maar niet de magneet dus we hebben de hydraulische leiding naar het druklager niet gedemonteerd.

101 - 120 of 181 Posts