Maserati Forum banner
21 - 40 of 181 Posts
Ik ben het eens met Larry, ik moest de post herzien omdat ik woorden door elkaar haalde. De 5,34 mm kant zat direct boven de klinknagel. Toen ik Steve de foto's van Aston Martin of New England liet zien, was hij ook geschokt vanwege wat het Leo-systeem als restwaarde aangaf. Ik denk eigenlijk dat 5 mm de grootte is van een versleten frictieschijf... 4,5 mm, ik geloof dat de klinknagel al in het vliegwiel of de PP zou hebben gegraven.
Ik kan niet vinden waar je zijn uitlezing hebt gepost. Hoeveel werd je verteld dat er nog op je koppeling zat?

Dus op basis van uw metingen, heb ik gelijk als ik zeg dat de uitlezingen van de analysator ver uit de buurt liggen - meer het tegenovergestelde met meer dan 65% slijtage?

Discussion starter · #25 ·
Dus op basis van uw metingen heb ik gelijk als ik zeg dat de uitlezingen van de analyser ver uit de buurt zijn - meer het tegenovergestelde met meer dan 65% slijtage?
Ja, dit is wat Steve zei bij de Aston Martin-dealer, hij dacht dat iemand geknoeid moest hebben met de koppelingsparameters voordat ik hem ontving. Ik heb vanmorgen een e-mail van hem ontvangen. Maar zelfs als je de cijfers omdraaide en zei dat er nog maar 35% over was, zou het nog steeds niet kloppen omdat de ene kant bijna gelijk lag met de klinknagels. In beide gevallen denk ik dat we weten hoe het eruit zal zien als het klaar is.

Nou, ik denk dat we net bewezen hebben dat de sd3-uitlezing GEEN manier is om enig idee te geven hoeveel koppelingslevensduur er nog over is... Craig, heb je je nieuwe koppeling al? Als je dat doet, kun je dan een foto maken met dezelfde meting van de dikte?

Discussion starter · #27 ·
Nee, ik heb het nog niet ontvangen, Larry. Eigenlijk heb ik het nog niet besteld. Ik moet het nog doen, maar wat ik tot nu toe kan zeggen is dat Eurospares.com goedkoper is dan wie dan ook hier in de VS, zelfs met verzendkosten. Ik heb de F1-sensor daar besteld, en ik ben van plan om het koppelingspakket te bestellen als ik niemand anders kan vinden om de prijs te verlagen of ze tenminste te evenaren.

Discussion starter · #28 ·
Om welke reden dan ook, als ik daar mijn creditcard voor EuroSpares gebruik, denkt iedereen dat mijn creditcard is gestolen. Ze deden het met de F1-sensor en ze deden het opnieuw met het vliegwiel. Het is een beetje frustrerend, maar ik ben er wel blij mee, want ik besloot mijn vliegwiel eraf te halen en het eens goed te bekijken. Ik ben er vrij zeker van dat ik het met het materiaal dat ze op dit vliegwiel hebben en de dikte ervan niet heb verbrand of er scheuren in heb gekregen. Ik besloot het naar een plaatselijke machinefabriek te brengen om te bevestigen wat ik dacht.......dus ik heb het net afgeleverd. Ze gaven aan dat het goed was. Ze gaan het bewerken en heet reinigen... Het kostte me maar $50, waar ik natuurlijk blij mee was... Hier is een foto van de zijkant van het vliegwiel...

Craig, zorg ervoor dat ze het buitengebied waar de PP-bouten op zitten, evenveel bewerken als het oppervlak, anders krijg je problemen... Ik bid elke keer als ik iets naar een machinefabriek breng... Als je nog geen tijd in de gevangenis hebt doorgebracht, weet ik niet zeker of ze je zullen aannemen.

Discussion starter · #30 · (Edited)
Craig, zorg ervoor dat ze het buitenste gedeelte waar de PP vastbouten evenveel bewerken als het oppervlak, anders krijg je problemen... Ik bid elke keer als ik iets naar een machinefabriek breng... Als je nog geen tijd in de gevangenis hebt doorgebracht, weet ik niet zeker of ze je zullen aannemen. Jason
ohhh Jason, daar had ik nog niet eens aan gedacht......... De man die ik hier gebruik, waar ik ben, is een oude machinefabriekman. Oudere heer, soms een beetje schurend, maar trofeeën staan op zijn muur van het racen. Dat gezegd hebbende, ik heb hem dat niet verteld, ik heb het afgeleverd zonder er verder over na te denken. Dank u, ik hoop dat ik hem morgen kan pakken en hem kan vragen het te doen voordat hij klaar is. Ik zal niet eens bellen, ik denk dat ik gewoon even langs ga.......

Hey Jason, hopelijk, terwijl je nog op het forum bent, ga ik het koppelingspakket/vliegwiel samen van de auto laten balanceren. Ik zou hieronder eigenlijk hierover schrijven, maar ik dacht erover om het vliegwiel op het meisje lichter te maken als ik het doe. Wat denk je? Ik ben me bewust van de voor- en nadelen ervan. Ik heb het niet over een ton gewicht, maar man, toen ik dat ding van de auto haalde, was ik verrast hoe zwaar het was. Ik denk echt dat het de trage acceleratie een beetje zou helpen...... Ik weet dat het ook sneller zal dalen, maar..............gedachten?

Eigenlijk Dave, zou ik het ook aan jou moeten vragen. Sorry daarvoor, ik weet wat je doet voor de kost. Nou, ik zou de vraag denk ik niet aan een bepaalde persoon moeten richten. Als iemand een achtergrond heeft en begrijpt waar ik het over heb, voel je dan vrij om te reageren. Ik ben geen uitsluitingsist, ik wil de thread ook niet veranderen, maar het kan een optie zijn. Ik hoor veel verschillende dingen op het forum over het aanbrengen van mods om betere prestaties te leveren. Heb nog nooit gehoord dat iemand het 50 lb vliegwiel lichter heeft gemaakt. Het is alsof je een vat van 55 gallon eruit haalt!

Als je het niet van beide onderdelen afhaalt, verminder je de klemkracht op de koppeling. Ze gaan minstens 0,010-0,015 van het oppervlak afhalen...een mm is 0,039...snap je wat ik bedoel. De oude chagrijnige man weet dit waarschijnlijk al...J

Verlicht vliegwiel... Dat is een nee... Dat werkt op een raceauto omdat de toeren omhoog zijn en je de massa niet nodig hebt... Op een straatauto werkt het tegen je als je wegrijdt bij een stoplicht... Die massa is wat de auto op gang brengt... Ik kan me voorstellen dat het de F1-bak helemaal in de war zou brengen hoe snel hij loslaat... J

Discussion starter · #33 ·
Nou, ik zal ervoor zorgen dat de oude man het weet, want ik wil absoluut geen minder klemkracht. Het lijkt erop dat ik ze helemaal alleen aan het opbranden ben! Heb geen extra hulp nodig.

Ja, ik hoor wat je zegt, maar ik heb het er niet over om het zo licht te maken dat het geen van de toerentallen zou kunnen vasthouden, wat absoluut niet goed zou vallen... Ik realiseer me dat massa de auto ervan weerhoudt om gewoon naar nul te vallen. Maar het moet ook worden opgewonden voordat dat gebeurt. Het zou sneller uit de bochten komen en iets sneller uit de startblokken, toch? Bovendien, als je de bochten induikt door onmiddellijk het pedaal los te laten, zouden de toerentallen van de auto sneller dalen, toch? Minder massa om te accelereren, maar minder massa om het versneld te houden als je loslaat.

Afgezien hiervan, dat is wat ik denk dat in mijn gedachten was, zou het echt het F1-systeem verstoren? De enige sensor die ik in de belhuizing zie, is de F1-sensor. Eigenlijk zou het de uitwerp- of druksensor moeten heten, toch? Dat is wat het doet, het vertelt de TCU waar het druklager zich bevindt. Het heeft helemaal geen optiek om de koppeling zelf of de drukgroep te zien, daarom zet het geen "CC"-lampjes of de PP-vingers, als de borgtanden van de koppelingsveer breken.

Craig, op dit punt zou ik niets willen doen om mijn kans op problemen te vergroten... Ik ben er zeker van dat je op dit punt genoeg geld hebt uitgegeven. Ik ben er niet zo zeker van hoe de auto zich zou gedragen met een verlicht vliegwiel.... Ik heb ze net weer standaard gezet en de klanten vertrekken tevreden.J

Discussion starter · #35 ·
Nou, hoe ga ik in godsnaam daartegen argumenteren! Lol.....oké, je wint.......klaar.

Ik gebruik de bank niet meer, ik kom thuis en stop het contant geld in de brandstofcel, achter de stoel en in de kofferbak!

Lichtgewicht vliegwielen zijn geweldig, zolang je je toerental hoog houdt. Zoals een raceauto. Het is vervelend als je naar neutraal schakelt en het gaspedaal wordt afgesneden en de motor afslaat voordat de ECU het kan opvangen, of als je voor een stoplicht staat en de aircocompressor aanslaat en de auto afslaat.

Maar nu ben je slimmer en rol je naar lage toeren voordat je naar neutraal gaat en heb je de airco uit, zodat je die extra kracht hebt als het licht op groen springt. Je stampt op het gaspedaal, en shit, hij is net afgeslagen omdat er, toen het gaspedaal openging en al die lucht en brandstof binnenliet, niet genoeg energie in het vliegwiel was opgeslagen om het te comprimeren om te ontsteken.

Het vliegwiel in deze auto is zwaar omdat het een kleine diameter heeft. De auto moet nog steeds redelijk hoog stationair draaien om er voldoende energie in te houden. En de koppeling is zo geprogrammeerd dat het vliegwiel voldoende energie heeft voor compressie. Daarom kun je bij iets als een LandCruiser de koppeling vrij snel loslaten zonder zelfs maar gas te geven. Het vliegwiel levert veel energie voor compressie en beweegt de auto.

Dus, als je alleen van plan bent om te racen en je de auto correct voor de start instelt, ga ervoor. Anders zou ik ergens anders naar vermogen zoeken. Gewoon mijn twee cent.

Discussion starter · #37 ·
Dave, ik snap absoluut wat je zegt. Jason heeft het idee al met reden gedood. Ik heb het er niet over om hier helemaal aluminium te gebruiken om de massa te verminderen voor de race.......Ik weet niet of het veel zou doen door er een paar kilo af te halen.....maar misschien, en ik wil absoluut geen problemen meer met dit ding.........of God verhoede dat de radio stopt met werken!!LOL!

:cheers:

Jason heeft het idee al met reden gedood.
Juist. Ik had geen reden moeten gebruiken.

Craig, de coole kids scheren hun vliegwielen niet, dus doe het niet! :D

Discussion starter · #40 ·
Wel Dave, eigenlijk zijn sommigen ervan, maar ik zal afzien van de festiviteiten om alle Honda-, Mitsubishi- en Audi-links alleen voor jou te plaatsen!:2thumbsup::autofahrer:

In een andere opmerking heb ik de gloednieuwe koppeling per post onderweg naar mij... het zal geweldig zijn om het meisje weer in elkaar te zetten.

21 - 40 of 181 Posts