Maserati Forum banner
101 - 120 of 141 Posts
Dit is repetitief, maar goed, sommigen controleren geen eerdere threads. Na september 2011 is er de fabrieksreparatie. Of je nu de handleiding hebt of niet. Schaam je voor iedereen die dit spul op eBay heeft verkocht in plaats van het door te geven aan de volgende eigenaar van de auto.
KTBD
Is dit de onderkant, neem ik aan?

Hallo allemaal, hier voor het eerst. Ik ben al lange tijd een lurker op deze site, en nu met de aankoop vorige week van 2010 S MC Sportline, een mede Maserati broederschap lid. Ik dacht dat ik zou proberen wat van de informatie (en verkeerde informatie) in deze thread (en anderen) op te helderen over de motoren die aandacht nodig hebben met de varators en het achteraf aanbrengen van de bijbehorende oliedruk terugslagklep. Dit probleem was iets dat ik in overweging nam bij het zoeken naar 'De Juiste' GTS van bestuurderskwaliteit.

Ik heb een kopie van het service bulletin van Maserati aan de dealers over het probleem en de daaropvolgende reparatie bijgevoegd. Ik ben al 30 jaar technicus en heb de afgelopen 3 jaar op fabricageniveau gewerkt als Technical Service Manager voor een regio met 68 dealers. Ik heb in de loop der jaren honderden veiligheids-/productverbeteringscampagnes moeten lezen en ontcijferen, en soms kunnen ze ingewikkeld en verwarrend zijn wanneer ze in het Engels worden vertaald.

Op pagina 4 staat in het bulletin het volgende:

" De 4,2 liter en 4,7 liter motor met serienummer:
• vanaf 148697 zijn reeds uitgerust met de nieuwe anti-terugstroom olieventielen en het huidige Bulletin is niet van toepassing.
• vanaf 150070 zijn reeds uitgerust met de nieuwe timing variators en met de nieuwe anti-terugstroom olieventielen en het huidige Bulletin is niet van toepassing."

Het heeft dus echt niets te maken met het jaar en de maand van fabricage. Deze motoren worden voltooid, dan naar de fabriek verzonden en opgeslagen tot ze nodig zijn. Dan, als de auto's worden geassembleerd, wordt een motor toegewezen, geregistreerd en geïnstalleerd tijdens de bouw. Mijn specifieke GT is motor # 161XXX, dus ik wist dat hij in de fabriek gecorrigeerd was met de olieklepjes en bijgewerkte varators. Als uw auto het garantiepapierpakket heeft, staat het motornummer vermeld. Het motornummer is ook heel gemakkelijk te zien door het apparaat op te krikken en aan de achterkant van de bestuurderskant bij de kat te kijken, een zeer duidelijke stempel op het blokpad. In mijn specifieke geval was de bouwdatum juni 2010, dus sommige van de data die ik op het web heb gezien, betekenen niets voor de getroffen eenheden.

Ik hoop dat dit andere nieuwe potentiële eigenaren van deze sexy beesten helpt om weloverwogen aankoopbeslissingen en prijsafwegingen te maken.
---thx voor dit geweldige inzicht. Ik heb een video die ik u wil sturen van het 'geklapper' bij de koude start van mijn Gran Turismo uit 2018. Ik heb geprobeerd het in dit antwoord te plaatsen, maar GEEN succes, het moet aan mij liggen. Hoe dan ook, mijn directe e-mail is jamtoolmaker@msn.com en als u me kunt adviseren hoe ik de video rechtstreeks naar u kan sturen, zou ik u zeer dankbaar zijn. Jay [toolmaker]

Gedachten over het geluid van mijn koude start? Weet niet zeker of het alleen de tikkende brandstofinjectoren zijn en de normale nokkenasgeluiden. Overweeg binnenkort zelf de nokkenaskap te vervangen.

Dat is zeker variatorgeratel bij het opstarten... Alleen de condensatoren vervangen is niet de hele klus en zal wisselvallig zijn...J

Andere deal... Dat is een dry-sump motor en die klinken vaak zo en het wordt echt niet slechter, dus dat is ongeveer normaal... De jouwe wordt erger en luider en luider en gaat langer mee.... Jason

Een 2012 zou de aanpassingen van de fabriek moeten hebben. Ik heb net een brandstofpomp bypass-schakelaar geïnstalleerd waarmee ik de motor kan starten om oliedruk op te bouwen zonder dat de motor aanslaat. Ik gebruik hem voor de eerste start in de ochtend nadat de auto heeft stilgestaan. Ik heb veel soepelere starts met minder lawaai opgemerkt wanneer de motor is "geprimed". De mijne is een 09' dus ik probeer olie in de variators te krijgen voordat ik start. Wat betreft uw olielekkage, een spiegel en een zaklamp zijn uw vriend. Het komt duidelijk ergens op uw uitlaat terecht, dus zoek naar vlekken of verbrande olie op uw headers. Nokkenaskleppen zijn een waarschijnlijke boosdoener.
Hoeveel heeft de brandstofpomp bypass-schakelaar u gekost? Is het moeilijk om het te doen?

Dit is repetitief, maar goed, sommigen controleren geen eerdere threads. Na september 2011 is er de fabrieksreparatie. Of je nu de handleiding hebt of niet. Schaam je voor iedereen die dit spul op eBay heeft verkocht in plaats van het door te geven aan de volgende eigenaar van de auto.
KTBD
Ik realiseer me dat dit 5 jaar oud is, maar... waar komt 9/11 vandaan?
Iedereen heeft 9/10 geciteerd.

Hallo allemaal, hier voor het eerst. Ik ben al lange tijd een lurker op deze site, en nu met de aankoop vorige week van 2010 S MC Sportline, een mede Maserati-broeder. Ik dacht dat ik wat informatie (en verkeerde informatie) in deze thread (en andere) zou proberen op te helderen over de motoren die aandacht nodig hebben met de variators en het achteraf aanbrengen van de bijbehorende oliedrukterugslagklep. Deze kwestie heb ik in overweging genomen bij het zoeken naar 'The Right' driver quality GTS.

Ik heb een kopie van het servicebulletin van Maserati aan de dealers over de kwestie en de daaropvolgende reparatie bijgevoegd. Ik ben al 30 jaar technicus en heb de afgelopen 3 jaar op fabricageniveau gewerkt als Technical Service Manager voor een regio met 68 dealers. Ik heb in de loop der jaren honderden veiligheids-/productverbeteringscampagnes moeten lezen en ontcijferen, en soms kunnen ze ingewikkeld en verwarrend zijn wanneer ze in het Engels worden vertaald.

Op pagina 4 staat in het bulletin het volgende:

" De 4.2 liter en 4.7 liter motor met serienummer:
• 148697 en verder zijn al uitgerust met de nieuwe anti-terugstroomoliekleppen en dit bulletin is niet van toepassing.
• 150070 en verder zijn al uitgerust met de nieuwe nokkenasverstellers en met de nieuwe anti-terugstroomoliekleppen en dit bulletin is niet van toepassing."

Het heeft dus echt niets te maken met het jaar en de maand van fabricage. Deze motoren worden voltooid, vervolgens naar de fabriek verzonden en opgeslagen tot ze nodig zijn. Vervolgens wordt, wanneer de auto's worden geassembleerd, een motor toegewezen, geregistreerd en geïnstalleerd tijdens de bouw. Mijn specifieke GT is motor # 161XXX, dus ik wist dat deze af fabriek was gecorrigeerd met de oliekeerkleppen en bijgewerkte variators. Als uw auto het garantiepapierpakket heeft, staat het motornummer vermeld. Het motornummer is ook heel gemakkelijk te zien door het apparaat op te krikken en aan de achterkant van de bestuurderszijde bij de kat te kijken, een zeer duidelijke stempel op het blokpad. In mijn specifieke geval was de bouwdatum juni 2010, dus sommige van de data die ik op internet heb zien rondslingeren, betekenen niets voor de getroffen eenheden.

Ik hoop dat dit andere nieuwe potentiële eigenaren van deze sexy beesten helpt om weloverwogen aankoopbeslissingen en prijsafwegingen te maken
Oké jongens.

Dankzij deze video

Ik denk dat ik eindelijk heb ontdekt wat die cilinderachtige onderdelen zijn.
Dit zijn "OLIEDRUK TERUGSLAGKLEP" met artikelnummer 296016

Vraag:
Zijn deze onderdelen ook nodig voor vervanging?
Mijn GT heeft "opstartgeratel" zoals iedereen.
Het enige verschil is dat ik heb gezien dat de meeste mensen het meestal ervaren tijdens het koud starten, terwijl het bij mij meestal gebeurde
nadat de motor een tijdje had gedraaid.
Bijvoorbeeld, ongeveer 5 km naar het tankstation rijden, hem uitzetten, weer starten, dan komt het "geratel".
Oké jongens.

kunnen jullie ons allemaal meer vertellen over de

Dankzij deze video

Ik denk dat ik eindelijk heb ontdekt wat die cilinderachtige onderdelen zijn.
Dit zijn "OLIEDRUK TERUGSLAGKLEP" met artikelnummer 296016

Vraag:
Zijn deze onderdelen ook nodig voor vervanging?
Mijn GT heeft "opstartgeratel" zoals iedereen.
Het enige verschil is dat ik heb gezien dat de meeste mensen het meestal ervaren tijdens het koud starten, terwijl het bij mij meestal gebeurde
nadat de motor een tijdje had gedraaid.
Bijvoorbeeld, ongeveer 5 km naar het tankstation rijden, hem uitzetten, weer starten, dan komt het "geratel".
Zeer interessante oplossing, kun je de forumleden meer vertellen over die oliedrukkleppen in de video - heeft dat het geratel gestopt? bedankt

Even een vraag hier, want ik moet de mijne binnenkort doen. De vorige eigenaar heeft de nokkenaskapmodificatie gedaan, maar de variators niet vervangen. Ik denk dat hij dacht dat het wel goed zou komen, maar ik krijg af en toe het gevreesde geluid - maar niet elke keer.

Hoe lang kun je ze negeren? Als het geluid er niet elke koude start is, kan ik dan een maand of twee wachten? Wat bij mijn huidige gebruik 5-800 mijl zou zijn.

Discussion starter · #118 ·
Weet je zeker dat het daadwerkelijk de variators zijn en niet het meer normale geratel bij het starten? Als het niet bij elke start is, zou ik er nog niet eens over nadenken.

Op zoek naar wat hulp. 2008 Gran Turismo, had het geratel. Nieuwe ocv LH bank gemonteerd. Ratelde nog steeds. Losgekoppeld, geratel stopte, EML aan, 2 nieuwe ocv's gekocht, aangesloten zonder ze te monteren (de originele laten zitten), geratel stopte, geen EML, auto loopt perfect. Gaat verder, ongeveer 4 maanden. EML weer aan, hoewel er fysiek niets is veranderd. Besloten om dingen te veranderen, LH bank ocv is nu aangesloten en los, RH is aangesloten, geen geratel maar EML gaat na ongeveer 5 of 6 minuten aan. Code P0011 (geen signaal). Is het mogelijk dat de ocv kapot is gegaan omdat hij niet echt was aangesloten? Of heb ik een ander probleem. Haat deze auto. Achterste snelheidssensor net WEER kapot. Alle hulp wordt gewaardeerd.

Ik bekijk een Granturismo uit 2010. De auto is geproduceerd in mei 2010 (vóór de datum van september 2010 waarnaar eerder in deze thread werd verwezen).

Maar het motornummer is 160.683 volgens de dealer (die me het motornummer vertelde toen ik hen het chassisnummer gaf).

Kunnen we ervan uitgaan dat hij de vernieuwde variators heeft?

101 - 120 of 141 Posts