Maserati Forum banner
121 - 140 of 141 Posts
Discussion starter · #121 ·
Ik bekijk een Granturismo uit 2010. De auto is geproduceerd in mei 2010 (vóór de datum van september 2010 waarnaar eerder in deze thread werd verwezen).

Maar het motornummer is 160.683 volgens de dealer (die me het motornummer vertelde toen ik hen het Vin gaf).

Kunnen we ervan uitgaan dat hij de bijgewerkte variators heeft?
Dat zou ik denken, ja

Ik bekijk een Granturismo uit 2010. De auto is geproduceerd in mei 2010 (vóór de datum van september 2010 waarnaar eerder in deze thread werd verwezen).

Maar het motornummer is 160.683 volgens de dealer (die me het motornummer vertelde toen ik hem de Vin gaf).

Kunnen we ervan uitgaan dat hij de bijgewerkte variators heeft?
Ik denk dat het motornummer in het garantieboekje staat - Ik heb die van mij gevonden in het etui met het daadwerkelijke handleidingboek - apart boek - dezelfde leren etui met verschillende vakjes - vraag de eigenaar om het te zien - zegt het motornummer. Ze zeggen ook dat het motornummer in het deurkozijn staat, maar ik denk niet dat het op de mijne stond - alleen VIN.

Mijn auto is een 2013 Sport, maar het motornummer is 205 en XXX verandering.

Ik begrijp niet wat je aan het doen bent. Hoe kun je een variator aansluiten zonder hem "in te passen"? Ik zie dat je misschien in Engeland bent, misschien betekent "inpassen" daar iets anders dan ik in de VS begrijp?

ja, maar het is in veel gevallen niet echt mogelijk om het motornummer te achterhalen voordat je een aankoop doet
Wat betreft het zien van het "Garantieboek", dat de garantiekaart bevat - apart van, maar in hetzelfde leren etui als de handleiding - mijn exemplaar had het motornummer op de kaart.

Ik begrijp niet wat je aan het doen bent. Hoe kun je een variator aansluiten zonder hem "in te bouwen"? Ik zie dat je misschien in Engeland bent, misschien betekent "inbouwen" daar iets anders dan ik in de VS begrijp?
Mijn excuses, ik was niet duidelijk. Ik heb 2 nieuwe variators aangesloten zonder ze daadwerkelijk te installeren. De originele variators zitten nog steeds in de auto.

Afgezien van dit alles en de acceptatie van wat Jason zegt over het moeten vervangen van variators, omdat het de veer is die niet terugkeert, ben ik geneigd om een tussenoplossing te doen die de levensduur een beetje kan verlengen terwijl ik me mentaal en in mijn garage voorbereid…

Dus ik heb twee mogelijkheden die ik zou kunnen proberen:
Installeer een Marco-oliepomp met filter om olie uit de oliekoelleiding te halen en deze in de plug/poort boven het oliefilter te pompen (met eenrichtingsklep). Dit is alleen om voor te oliën. Zet hem 20-30 seconden voor het starten aan om voor te oliën, wacht een paar seconden en start dan de motor (om geen oliedrukcode te activeren).
of
Koop een tweedehands accumulator van een Ferrari of Maserati (droogsumpaccumulator voor de oudere varianten, aangezien de accumulatoren goedkoop zijn) en plaats deze met een magneetventiel in plaats van de pomp hierboven en gebruik deze alleen om de oliedruk een paar seconden bij het starten te verhogen. Ik zou voor de accusump gaan, maar die zijn erg duur geworden.

Ik heb toch een oliepomp nodig voor mijn andere project (Model T Ford, omdat ik een systeem wil om de olie te polijsten), dus ik zou gewoon de pompoptie kunnen proberen.

Hoe dan ook, het punt van de post is gewoon om te zien wat de laatste gedachten zijn over accumulatoren en vooroliën? Het is uiteraard tot op zekere hoogte een lapmiddel, maar als het me een paar duizend kilometer meer oplevert…

Als ik de variators vervang, moet ik dan ook de olie-terugslagkleppen vervangen?

Afgezien hiervan en de acceptatie van wat Jason zegt over het moeten vervangen van variators, omdat het de veer is die niet terugkeert, ben ik geneigd om een tussenoplossing te doen die de levensduur een beetje kan verlengen terwijl ik me mentaal en in mijn garage voorbereid…

Dus ik heb twee mogelijkheden die ik zou kunnen proberen:
Installeer een Marco-oliepomp met filter om olie uit de oliekoelerleiding te halen en deze in de plug/poort boven het oliefilter te pompen (met eenrichtingsklep). Dit is alleen om voor te oliën. Zet hem 20-30 seconden voor het starten aan om voor te oliën, wacht een paar seconden en start dan de motor (om geen oliedrukcode te activeren).
of
Koop een tweedehands accumulator van een Ferrari of Maserati (droogsumpaccumulator voor de oudere varianten, aangezien de accumulatoren goedkoop zijn) en plaats die met een solenoïde in plaats van een pomp erboven en gebruik deze alleen om de oliedruk een paar seconden bij het starten te verhogen. Ik zou voor de accusump gaan, maar die zijn erg duur geworden.

Ik heb sowieso een oliepomp nodig voor mijn andere project (Model T Ford, omdat ik een systeem wil om de olie te polijsten), dus ik zou gewoon de pompoptie kunnen proberen.

Hoe dan ook, het punt van de post is gewoon om te zien wat de laatste gedachten zijn over accumulatoren en vooroliën? Het is uiteraard tot op zekere hoogte een lapmiddel, maar als het me een paar duizend kilometer extra oplevert…

Moet ik bij het vervangen van de variators ook de olie-terugslagkleppen vervangen?
Ik weet dat dit een maand geleden was, ik hoop dat dit helpt... Ik weet niet zeker of vooroliën enige invloed heeft op de levensduur van je variators. Toen ik de mijne uit elkaar haalde (52K km = 32K mijl) van de nieuwere 4.7 met de terugslagklep al in de nokkenaskap #1 geplaatst, was de achterplaat versleten waar de pin in en uit valt. dwz zacht achterplaatmateriaal. Waarschijnlijk hetzelfde bedrijf dat de Mercedes M156 variators maakte, want ze hebben precies hetzelfde probleem. Gelukkig maakt 63 motorsports voor de Mercs een geharde plaat die lang mee zou moeten gaan (5 jaar voor mij zonder problemen), maar voor mijn maser heb ik net een paar besteld en geïnstalleerd, hopelijk gaan ze nog eens 50K mee. Het is gewoon onderhoud aan deze auto's. Steve

Ik weet dat dit een maand geleden was, ik hoop dat dit helpt... Ik weet niet zeker of vooroliën enige invloed heeft op de levensduur van uw variators. Toen ik de mijne uit elkaar haalde (52.000 km = 32.000 mijl) van de nieuwere 4.7 met de retourklep al geplaatst op nokkenaskap #1, was de achterplaat versleten waar de pin in en uit valt. dwz zacht achterplaatmateriaal. Waarschijnlijk hetzelfde bedrijf dat de Mercedes M156 variators maakte, aangezien ze precies hetzelfde probleem hebben. Gelukkig maakt 63 Motorsports voor de Mercs een geharde plaat die lang mee zou moeten gaan (5 jaar voor mij zonder problemen), maar voor mijn maser heb ik net een paar besteld en geïnstalleerd, hopelijk gaan ze nog eens 50.000 km mee. Het is gewoon onderhoud aan deze auto's. Steve
Eén ding dat me wel in verwarring brengt, is dat de mijne nooit het ratelende, enge tikgeluid maakt dat je op YouTube en dergelijke ziet. Ik krijg gewoon een wervelend geluid gedurende 2 seconden. Eigenlijk heeft hij de laatste paar weken geen geluid meer gemaakt. Ik vraag me af wat het verschil in geluid is tussen het falen van solenoïden en het falen van variators.

Ik ga dit weekend de accumulator plaatsen, dus ik zal zien wat het doet. Ik geloof dat ik, aangezien mijn geluid niet constant is, nog wel even heb voordat ik de variators sowieso moet doen. Ik denk dat ik ook de solenoïden zal doen om er zeker van te zijn dat alles goed is en die koelslang ook, want je kunt het net zo goed doen terwijl alles in stukken ligt.

Eén ding dat me in verwarring brengt, is dat de mijne nooit het ratelende, enge tikgeluid maakt dat je op YouTube en dergelijke ziet. Ik krijg gewoon een wervelend geluid gedurende 2 seconden. Eigenlijk heeft het de laatste paar weken geen geluid meer gemaakt. Ik vraag me af wat het verschil in geluid is tussen defecte solenoïden en defecte variators.

Ik ga dit weekend de accumulator plaatsen, dus ik zal zien wat het doet. Ik geloof dat aangezien mijn geluid niet constant is, ik nog wel even heb voordat ik de variators sowieso moet doen. Ik denk dat ik ook de solenoïden zal doen om er zeker van te zijn dat alles goed is en ook die koelmiddel slang, want je kunt het net zo goed doen terwijl alles in stukken ligt.
De solenoïden zijn er om de nokkenas bij een gemiddelde gasstand te vervroegen door oliedruk via poorten naar de variator te leveren. De variator is of zou bij het opstarten vergrendeld moeten zijn. Ze zullen dus geen geluid maken of ratelen bij het opstarten. Je kunt de solenoïden testen door 12V op de aansluitingen aan te sluiten. Je hoort een klik als het werkt. Als je de voorklep demonteert, is het een hels karwei om overal bij te komen, dus je kunt net zo goed dingen vervangen terwijl je er toch bent. Ik heb kettingen, geleiders, waterdoorgang o-ringen en solenoïden vervangen, ook al waren de originelen nog oké. De verwarmingsslang heeft ook de neiging om te breken bij het verwijderen.

Ik weet dat dit een maand geleden was, ik hoop dat dit helpt... Ik weet niet zeker of vooroliën enige invloed heeft op de levensduur van uw variators. Toen ik de mijne uit elkaar haalde (52.000 km = 32.000 mijl) van de nieuwere 4.7 met de retourklep al geplaatst op nokkenaskap #1, was de achterplaat versleten waar de pin in en uit valt. dwz zacht achterplaatmateriaal. Waarschijnlijk hetzelfde bedrijf dat de Mercedes M156 variators maakte, aangezien ze precies hetzelfde probleem hebben. Gelukkig maakt 63 motorsports voor de Mercs een geharde plaat die lang mee zou moeten gaan (5 jaar voor mij zonder problemen), maar voor mijn maser heb ik gewoon een paar besteld en geïnstalleerd, hopelijk gaan ze nog eens 50.000 km mee. Het is gewoon onderhoud aan deze auto's. Steve
Weet je toevallig je motornummer? Ik ben benieuwd of deze is gebouwd na de vermeende fabrieksreparatie. Wat was ook de bouwdatum van je auto?

Ja, de mijne is zo gedaan en een terugslagklep geïnstalleerd. Variatorgeluid kwam terug na een paar maanden geloof ik. Ik heb een olieaccumulator geïnstalleerd en tot nu toe geen geluiden.
Je kunt de nokkenaskap niet verwijderen zonder iets te breken of te buigen, omdat de variatorpen de verwijdering hindert. De variator moet op zijn minst losgemaakt worden (daarom heb je sowieso een andere drukring en bout nodig - rekbouten op de 4.7). Er zijn tal van video- en pdf-instructies over hoe je dit moet doen. Ik zou zeggen dat tenzij je heel voorzichtig bent om niets te bewegen, de uitlaatnokkenasplaat ook losgemaakt moet worden om de ketting vast te houden zodra de inlaatvariator is vastgedraaid.
steve

Je kunt de nokkenasdeksel niet verwijderen zonder iets te breken of te buigen, omdat de variatorpen de verwijdering belemmert. De variator moet op zijn minst losgemaakt worden (daarom heb je sowieso een andere drukring en bout nodig - rekbouten op de 4.7). Er zijn tal van video- en pdf-instructies over hoe je dit moet doen. Ik zou zeggen dat, tenzij je heel voorzichtig bent om niets te bewegen, de uitlaatnokkenplaat ook losgemaakt moet worden om de ketting vast te houden zodra de inlaatvariator is vastgedraaid.
steve
??? Sorry, ik heb geen idee waar je het over hebt, maar ik heb deze YouTube-video hieronder gevonden en het lijkt erop dat die jongens de dop konden verwijderen zonder de variator te verwijderen of los te maken?? (rond 12:17) Of is het anders omdat de video de 4.2L motor is...

Hallo,

ik heb net een 2009 GT F1 gekocht met 25k mijl, CEL en P1015 foutcode. Uit het lezen van dit forum begrijp ik dat het hoogstwaarschijnlijk een variatorprobleem is en dat een normale procedure is om dit aan beide kanten te doen:
1) Nokkenaskappen bewerken en terugslagkleppen toevoegen
2) Nieuwe magneetventielen
3) Nieuwe variatoren (en timing veranderen/aanpassen of risico's nemen met nokkenassen vergrendeld met ViseGrips).

Ervan uitgaande dat het tikkende startgeluid alleen links te horen is, wat is de kans dat alleen het uitvoeren van #1 en #2 aan de linkerkant (alleen de kleppendeksels verwijderen en de genoemde onderdelen) voldoende is om het probleem op te lossen? Is het de moeite waard om het eerst te proberen? Ik zou het liefst de timing niet opnieuw doen. Of is er een verdere diagnose om te bepalen of de variatoren vervangen moeten worden? Geeft de P1015-code een extra aanwijzing over wat er mis is gegaan? Motorolie is trouwens onlangs ververst. Bedankt!!!

121 - 140 of 141 Posts