Maserati Forum banner
21 - 40 of 121 Posts
Het voetruimtelicht was een complete PITA vanwege het buigen en de lichaamshouding die nodig was om te zien en te wrikken, maar het kwam er eindelijk uit en het is weer een W5W-lamp. Mijn plaslichten kwamen er gemakkelijk uit.
Breek de voetlichten gewoon af met een platte schroevendraaier. Je kunt nieuwe kopen in je lokale fiat / alfa romeo garage. De fiat 500, fiat croma, alfa romeo 156, alfa romeo guiletta en vele anderen hebben dezelfde lichtsockets.Kijk: Alfa Romeo 916 GTV Spider 1995 2005 Door Card Courtesy Light Left Right | eBay

Hé jongens, heb net een nieuwe 2008 GT gekregen - ben er dol op! Een paar problemen met het radiosysteem.
1. De "bron"-knop op de stereo en de SRC-knop op het stuur werken NIET. Wat is er aan de hand?
2. Het dashboardkastje gaat niet open. Ja, ik heb alles geprobeerd, sleutels, hard trekken etc. Raar..
3. Hoe krijg ik een bluetooth-verbinding?
Alle hulp zou worden gewaardeerd.
Proost,
Dave

Standaard gereedschap zal het verwijderen.

Wees heel voorzichtig als je dingen loskoppelt. Verwijder de stroom *voor* de video-aansluiting en vice versa.

Bluetooth heeft Hardware 8.0 en hoger nodig

Menu
Radio - Telefoondiagnose
Eenheidsbeschrijving
Softwareversie eenheid.

Ik heb dit zelf nog niet kunnen proberen.

C

CORRECTE FABRIEKSUITLIJNINGSSPECIFICATIES EN WIJZIGINGEN VOOR BETERE SLIJTAGE

Voor het geval dit iemand in de toekomst helpt.... Dit zijn de specificaties die ik kreeg van de geweldige mensen van Formula Dynamics, voor het geval de gegevens die mijn monteur ophaalde onnauwkeurig waren.

"Hier is de fabrieksspecificatie...

Fabrieksinstellingen uitlijning
Voor-toe: -2 mm (totale toe-out) ****Per Jason hierboven en andere bronnen, DOE GEEN TOE-OUT! Op de toe moet het eigenlijk een lichte toe-in hebben...ongeveer +.25
Achter-toe: +4 mm (totale toe-in) **** Toe richting neutraal verminderen als het voortijdig slijt
Voor-camber: -0°30’
Achter-camber: -1°30’
Castor: Standaardinstelling (meestal +4 35' +- 6')

Ik zou de klant willen voorstellen zijn huidige uitlijning te vergelijken met de hierboven vermelde fabrieksspecificatie. Als hij afwijkt, corrigeer het dan gewoon. Als hij dicht bij de specificatie zit en nog steeds problemen heeft, kan hij proberen de camber nog verder te verminderen en ook de toe-instelling te verminderen om neutraler te zijn. Het enige probleem zal zijn hoeveel aanpassing de werkplaats daadwerkelijk kan bereiken, de fabrieksafstellers staan niet veel aanpassing toe."

Ik zag een bericht van iemand op de site die zei dat er een koelslang is voor water om de transmissie te koelen wanneer deze opwarmt. De slang kost minder dan $10, maar de arbeidskosten om hem te vervangen zijn $1K. Ook stond in de post dat de koelvloeistof dezelfde is als die de motor koelt, dus de auto moet worden weggesleept voor onderhoud als hij lekt.

Ik weet dat alle auto's problemen hebben. Mijn 2006 911 waterpomp moet om de 5 jaar of 30.000 mijl worden vervangen omdat de plastic schoepen verslechteren, afbreken en in de motor kunnen komen en hotspots kunnen veroorzaken.

Ik vroeg me gewoon af of Maserati het probleem heeft aangepakt.

Trouwens, ik heb het erg moeilijk met de Ghibli vrs GT beslissing. Ik vind ze allebei leuk!
De Ghibli heeft een nieuwer ontwerp en ik hou van het idee van ruimte voor 4 en AWD, maar ik denk dat de GT leuker zou zijn om in te rijden en de v8 in de GT is zo speciaal.
Ik zou ze allebei tweedehands kopen, zodat ik ook een nieuwere Ghibli zou kunnen kopen voor hetzelfde geld als een oudere GT. Ik moet ze allebei nog eens rijden.

Bedankt voor uw hulp! Russ DeJulio Pittsburgh PA

Ik zag een bericht van iemand op de site die zei dat er een koelslang is voor water om de transmissie te koelen wanneer deze opwarmt. De slang kost minder dan $10, maar de arbeidskosten zijn $1K om hem te vervangen. De post zei ook dat de koelvloeistof dezelfde is die de motor koelt, dus de auto moet worden gesleept voor onderhoud als hij lekt.

Ik weet dat alle auto's problemen hebben, mijn 2006 911 waterpomp moet om de 5 jaar of 30.000 mijl worden vervangen omdat de plastic schoepen afbreken en in de motor kunnen komen en hotspots kunnen veroorzaken.

Ik vroeg me gewoon af of Maserati het probleem heeft aangepakt.
Ik denk dat ik weet wat je bedoelt. En nee, ik denk niet dat er wijzigingen zijn geweest, maar Maserati vertelt het mensen niet altijd :)

Zeker geen veelvoorkomend probleem, hoewel

C

Ik heb altijd al een exotische Italiaanse auto gewild, de enige Ferrari die ik heb gereden is echter de 1983 308 van een vriend. Ik ben dol op de lijnen van de Ferrari California, maar de prijs tweedehands (zoals je weet) is twee keer zo hoog als die van de Maserati GT's en ik wil geen cabriolet, dus het lijkt erop dat de Maserati de juiste keuze is. Ik moet gewoon in beide Maserati's rijden om te beslissen en dan het net in de gaten houden voor een mooie in Maserati BLUE!!

Door een flink aantal berichten op verschillende threads hier te lezen, lijkt het uitvallen van de voorwaartse rol van de passagiersstoel bij het kantelen een vrij veel voorkomend probleem te zijn bij deze auto's (inclusief de mijne). Een of twee leden hebben dat probleem met succes opgelost met behulp van de resetmethode die in de handleiding wordt beschreven, maar anderen (opnieuw, inclusief mijn auto) hebben dat geluk niet gehad. Ik heb over een paar weken een serviceafspraak bij de dealer en zal erachter komen wat het probleem is, maar ik vraag me af of iemand weet wat dit precies veroorzaakt; is het een module in de stoelrail of een ander mechanisch of elektrisch onderdeel? Alle andere functies voor stoelverstelling werken prima, alleen deze functie is blijkbaar aangetast, en het lijkt er ook op dat dit alleen bij de passagiersstoel gebeurt. Een lid dat net een '17 GT heeft gekocht en een intro heeft gepost, noemde ook dit probleem. Dus... is dit een epidemische uitval van een onderdeel?

Ik heb een 2013 GTS met Skyhook en het veringslampje is net aangegaan met de melding "controleer vering" en de auto rijdt extreem ruw als een lowrider. Iemand ideeën waar ik naar moet kijken of wat ik moet testen om het probleem te bepalen?

Geen ABS-lampje, alleen een offerte voor de ophanging en een foto van een schokdemper. Er is duidelijk iets mis, want de auto rijdt extreem ruw. Maakt niet uit of ik hem in de sportmodus zet of niet, ik krijg nog steeds de waarschuwingen en de auto rijdt nog steeds ruw. Alle hulp wordt gewaardeerd. Bedankt bij voorbaat, Clark

21 - 40 of 121 Posts